+48 729 978 514 Jesteśmy dostępni: 9-19

Rowery Gravel

Rower Gravel Marin Gestalt X10 2022

Już od 5 499,00 zł Normalna cena 5 999,00 zł
Rozmiar ramy
54 cm
W magazynie
Możesz dostać ten produkt na ... jeśli kupisz go teraz Możesz dostać ten produkt w 16.08.2022 ( Wtorek), jeśli kupisz teraz Możesz dostać ten produkt w 17.08.2022 ( Środa), jeśli kupisz teraz

Szczegóły produktu

Opis

Gestalt X to rower górski z niezawodnym i prostym napędem 1x , dużym prześwitem dla opon pozwalającym zachować kontrolę i stabilność na każdej drodze.

No dobrze, ale o czym mowa? Co tutaj ma budzić takie kontrowersje? Zacznijmy zatem od początku. Konstrukcja Gestalt X na sezon 2021 przeszła zmiany względem wersji z poprzednich sezonów. Więcej o tym znajdziesz tutaj. Jednak wersja X11 od X10 różni się w znacznym stopniu i cechami wspólnymi jest tylko rama i kształty naklejek. W X11 znajdziesz Shimano GRX spięte z korbą FSA i sztycę typu myk-myk z opuszczaniem. To już jest dosyć ekstrawagancki ruch ze strony Marina.

Jednak X10 to jest gravel do pokonywanie gór z prawdziwego zdarzenia – a w szczególności podjazdów. Dlaczego? Konfiguracja napędu to jest totalny odlot i współczesny rower z amortyzatorem i płaską kierownicą dobrze by z takimi cyframi wyglądał. O czym mowa?

Kaseta zarezerwowana dotychczas dla MTB, czyli Sunrace 10 rzędowe o zakresie 11-51T!!! To co kilka lat temu było przełomem od SRAM – zębatka podjazdowa 50 zębów pojawia się w rowerze z barankiem. Oczywiście musimy liczyć się z tym, że stopniowanie kasety 10 rzędowej nie będzie takie super płynne, ale umówmy się – to nie jest rower do zdobywania przełęczy Stelvio i robienia tam najlepszych czasów na Stravie.

Nigdy by nikt nie mógł się zdecydować na tak karkołomny ruch w specyfikacji, gdyby nie możliwości przerzutki i klamkomanetek przystosowanych do instalacji na giętej kierownicy. Tutaj pojawiła się coraz bardziej rozpychająca się na rynku OEMu (części wykorzystywanych do produkcji) marka MicroSHIFT. Na pokład wjechała przerzutka i manetki Advent X z dopiskiem Wide-Range, co oznacza szeroki zakres. I to on właśnie wzbudza tyle kontrowersji. Wszakże to jest jakaś nowość, która może generować wątpliwości, czy to działa. A jeśli działa to jak? 

Działa wyśmienicie, bo rower testowany był w górach, a dokładniej w Piwnicznie Zdroju w naszej wypożyczalni Rowerowa Dolina . A tam jest gdzie podjeżdżać i sprawdzać sprzęt po szutrowych serpentynach m.in. podjazd na Wierchomlę. Porównując do dwóch wielkich marek napędowych, to znacznie mu bliżej do SRAMa. Indeksacja (świadomość, że po kliknięciu bieg się wbił) jest bardzo wyraźna. Równolegle „twardość” pracy każdego z guzików jest wyraźna, ale nie trzeba się z nią zmagać. Jest dokładnie taka jaka być powinna – bez wrażenia machania nożem w rozpuszczonym maśle.

Praca manetek jest intuicyjna mimo, że to nowy układ klamek. Dwa guziki do zmiany biegów w różnych kierunkach. Pod palcem wskazującym na niższe biegi i najdłuższym palcem „w górę kasety”. Praca zrzucania przełożeń na cięższe jest bardzo szybka i przebiega jak w rewolwerze. Ale można szybko się do niej przyzwyczaić, bo jest precyzyjna. Wrzucanie na wyższe przełożenia jest równie przyjemne i nie wymaga tak dużego „wysięgu” manetki jak w niższych grupach Shimano.

Korba to autorski projekt Marina, który w porównaniu z poprzednimi koncepcjami jest mocno na plus od strony estetyki. Teraz jest zębatka typu direct instalowana do osi korby, a nie dokręcana do „pająka” na kilak śrub – w dodatku w nietypowym rozstawie (BCD). Ewidentnie tu widać inspiracje pewnym producentem   Korba kręci się na suporcie z wkręcanymi łożyskami. Innymi słowy – to ma działać i nie stwarzać problemów serwisowych – nawet w głuszy.

Hamulce przykręcone są w standardzie flat mount. Schludnie, czysto, aerodynamicznie i z mniejszą dźwignia podczas hamowania. Są to oczywiście wersje mechaniczne (hydraulika jest w wersji X11), ale w wersji dwutłoczkowej. Ktoś powie – jak to – dwutłoczkowe hamulce mechaniczne? Tak. Dokładnie. Tarcza jest ściskana z dwóch stron przez okładziny i tym samym nie jest wyginana w trakcie hamowania.

Kierownica to ukłon w kierunku wyprawowców. Rozszerzenie „gięcia baranka” na boki od prostopadłego prowadzenia względem górnej części kierownicy – tzw. flara, ma aż 16 stopni na każdą stronę. Co to oznacza? Mniej więcej tyle, że jadąc w dolnym chwycie na kierownicy mamy znacznie bardziej rozluźnioną obręcz barkową. A jest to wytchnieniem podczas długich godzin w siodle, w momencie gdy nam już powoli zaczyna drętwieć ciało. Przy okazji pozwala to zainstalować jeszcze większy bagaż na kierownicy i nie blokować ruchu klamkomanetki wciskanej w kierunku bagażu.

Prześwit dla opon jest solidny. Swobodnie patrząc z góry możesz dostrzec napęd. A tym samym śmiało dokręcisz błotnik lub założysz szerszą oponę – jeśli ta Schwalbe G-One o szerokości 40 mm będzie za wąska. Śmiało wejdzie Ci 45 mm z minimalnym marginesem na błoto. A szersza opona powinna ułożyć się wyśmienicie na tych obręczach, bo one mają wewnętrzna szerokość 19 mm. Wspominając o obręczach – są one zbudowane na solidnej podwójnej ściance o wysokości 24 mm. Tym samym wytrzymają bikepackingowe „wyrypy” w teren.

Szczegółowe rozwiązania ramy opisane zostały we wpisie o X11. Tutaj z kronikarskiego obowiązku tylko wymienię:

Wewnętrzne prowadzenie przewodów – schludne i poprawiające ogólny wygląd roweru
-Możliwość poprowadzenia kabla do opuszczanej sztycy – teraz przez główny trójkąt
-Rozszerzana główka ramy tzw. tapered – poprawia jakość prowadzenia roweru
-W pełni carbonowy widelec, z opcją dokręcenia bagażnika typu „pizza rack” – tłumi drgania przenoszone z drogi na kierownicę
-Sztywne osie obu kół – lepsza trakcja i łatwość podczas wkładania i wyciągania koła, by ustawić tarczę na właściwym miejscu – „wpada” ona zawsze w to samo miejsce
-Opcję dokręcenia bagażnika również z tyłu – tym samym może to być rower całoroczny na dojazdy do pracy/uczelnię etc. z bagażem w sakwach i błotnikami

Dla kogo jest ten rower?

-Na pewno dla bikepackera, który szuka lekkiej konstrukcji, która nie zrujnuje mu domowego budżetu.
-Dla osoby lubiącej podjeżdżać lub mieszkającej w górzystym terenie i szukającej możliwie wszechstronnego sprzętu
-Dla każdego kto nie boi się eksperymentów sprzętowych i jest w stanie zaufać product managerom Marina, że Ci wiedzą, że nie pchają do rowerów tandety, tylko wcześniej przetestowane produkty.

-

Brand
Marin

-

Stan
Nowy
Płeć
Męskie / Unisex
Rocznik
2022
Typ Roweru
Gravel

podstawowe dane

Kolor
Srebrny
Materiał Ramy
ALUMINIUM
Widelec
Marin Full Carbon w/ Tapered Steerer, 12mm Thru-Axle, Flat-Mount Disc, Fender Eyelets
Tylny Amortyzator
-

rama i widelec

Przerzutka tył
MicroSHIFT Advent X 10-Speed Wide-Range
Hamulce przód
Tektro MD-C500 Dual Piston Road Mechanical Disc, 160mm Rotor
Hamulec tył
Tektro MD-C500 Dual Piston Road Mechanical Disc, 160mm Rotor
Dźwignia hamulca
MicroSHIFT Advent X
Manetki
MicroSHIFT Advent X 10-Speed
Korby
Forged Alloy 1x10, Hollow CrMo Spindle, Narrow Wide 42T
Suport
External Sealed Cartridge Bearings
Łańcuch
KMC X10
Kaseta / Wolnobieg
SunRace 10-Speed, 11-51T

komponenty

Kierownica
Marin Butted Alloy, Compact 16º Flared Drop
Mostek
Marin 3D Forged Alloy
Sztyca
Marin Alloy, 27.2mm
Stery
FSA Orbit IS, Sealed Cartridge Bearings, 1 1/8” x 1 1/2”
Siodło
Marin Beyond Road Concept
Chwyty
Marin Shock Absorbing Perforated Tape
Pedały
-

koła

Wielkość koła
28 cali
Piasta Przód
Forged Aluminum Alloy, 32H
Piasta tył
Forged Aluminum Alloy, 32H
Obręcze
Marin Aluminum Double Wall, 19mm Inner, 24mm Tall, Disc Specific
Opony
Schwalbe G-One Performance, 700Cx40mm, Folding Bead

Darmowa dostawa

Oferujemy darmową dostawę na wszystkie rowery dostępne w naszej ofercie oraz na asortyment którego cena jest wyższa niż 200 zł.

W przypadku rowerów możliwa jest darmowa dostawa door-to door którą realizujemy naszą własną flotą do 30 kilometrów od naszej siedziby która znajduje się w Wołominie.

Wybierając tą formę otrzymujesz:

  • Ekspresową dostawę – czasami nawet tego samego dnia w zależności od pory złożenia zamówienia.
  • Rower w Pełni gotowy do jazdy – nie musisz dokręcić ani śrubki ani utylizować kartonu po rowerze.
  • Montaż akcesoriów – także zostaną zamontowane do roweru czego nie robimy w przypadku przesyłek kurierskich z uwagi na możliwe uszkodzenia komponentów.

Raty

iRata

Szybki i prosty kredyt ratalny w sklepie internetowym

Jak wygląda proces wnioskowania o kredyt ratalny?

Przygotuj dowód osobisty

Przygotuj dowód osobisty oraz numer NIP Twojego pracodawcy. Pamiętaj, żeby podać dane dokładnie jak w dowodzie osobistym.

Wypełnij i wyślij wniosek

Zapoznaj się z dokumentami dla kredytu ratalnego. Sprawdź poprawność wpisanych danych i wyślij wniosek.

Podpisz umowę

Po otrzymaniu pozytywnej decyzji kredytowej, otrzymasz dokumenty kredytowe. Poprosimy Cię o potwierdzenie tożsamości, za pomocą którego Bank zweryfikuje zgodność danych podanych we wniosku.

Ciesz się zakupami

Zamówiony towar zostanie wysłany przez sklep internetowy niezwłocznie po akceptacji przez Ciebie umowy kredytowej. Informujemy, że numer konta do spłaty, termin płatności raty i historię rachunku znajdziesz również w bankowości internetowej GOonline oraz w aplikacji mobilnego GOmobile.

Ochrona kupującego

Gwarancja Trusted Shops

W każdym sklepie ze znakiem jakości Trusted Shops możesz bezpiecznie robić zakupy — zwłaszcza dzięki naszej gwarancji zwrotu pieniędzy. Wystarczy jedno kliknięcie, aby bezpośrednio po dokonaniu zamówienia bezpłatnie zabezpieczyć dokonane zakupy w sklepie posiadającym znak jakości Trusted Shops. Zabezpieczenie zostanie automatycznie rozszerzone również na wszystkie przyszłe zakupy w sklepach do kwoty 10 000 zł. Okres obowiązywania zabezpieczenia na dane zakupy wynosi 30 dni.

Dostawa i zwroty

dostawa i zwroty

Mogą Cię również zainteresować następujące produkty